101294
هفته 29 لیگ برتر| کورس قهرمانی استقلال و پرسپولیس در جاده تهران - قزوین
07 خرداد 1403 14:58
دیدارهای یک هفته بیست و نهم همزمان روز سه شنبه ساعت 20 آغاز می شود و رقابت استقلال و پرسپولیس در صدر برای قهرمانی و رقابت 5تیم در انتهای جدول برای سقوط نکردن به اوج حساسیت خود رسیده است.

روزنامه گل

دیدارهای هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فردا شب برگزار می شود . پرسپولیس این هفته میهمان تیم شگفتی ساز شمس آذر قزوین است و استقلال میزبان گل گهرسیرجان. نگاهی به دیدارهای این هفته می اندازیم؛

فولاد خوزستان – پیکان تهران؛ تساوی به سود هردوتیم؟

هر دو تیم در منطقه خطر و سقوط هستند البته فولاد با پیروزی هفته گذشته مقابل ذوب آهن توانست با 25 امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ بایستد ولی پیکان 5 هفته است که رنگ برد را ندیده و تیم رضا عنایتی انگار طلسم شده و مدت هاست پیروزنمی شود.اگرچه در این بازی هر دو تیم نیاز به برد دارند اما مساوی هم نتیجه بدی برای دو تیم محسوب نمی شود بنابراین شاید هر دو تیم محتاطانه بازی کنند. بازی رفت دو تیم هم بدون گل به پایان رسید. ویسی سرمربی تیم فولاد سابقه سرمربیگری درتیم پیکان را هم دارد. فولاد با 17 گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را دارد و ویسی به دنبال راهی است که بتواند گلزنی کند و از پیکان سه امتیاز را بگیرد.

هوادار تهران – نساجی مازندران؛ دو تیم به فکر پایان خوش و بقا در لیگ

هوادار با سه شکست متوالی وضعیت عجیبی در پایان فصل پیدا کرده در دو بازی آخرش 7 گل از گل گهر و سپاهان دریافت کرد البته شاگردان شجاعی با 29 امتیاز و حضور در رده یازدهم جدول در حاشیه امن هستند و نساجی مازندران هم در 5 بازی آخرش 3 برد و یک مساوی به دست آورده و فقط مقابل پرسپولیس بازنده شده است. نساجی استقلال صدرنشین را هم در خانه متوقف کرد تا این تیم را از صدر پایین بکشد و خودش هم با 26 امتیاز روی پله سیزدهم قرار بگیرد تقریبا این دو تیم در لیگ برتر ماندنی هستند و شاید این بازی هم مثل دیدار رفت با تساوی تمام شود. این مرتبه هم دو تیم به دنبال پایان خوش در این فصل هستند و از اینکه در لیگ برتر ماندگار شده اند شادمانند.

استقلال – گل گهرسیرجان؛ آبی پوشان به دنبال برد در آخرین بازی خانگی

استقلال با تساوی بد موقع مقابل نساجی مازندران صدرجدول را از دست داد تا سرنوشت قهرمانی فعلا به دست پرسپولیس بیفتد ولی واقعیت این است که هر اتفاقی در فوتبال ممکن است رخ بدهد و شاید دوباره صدرجدول آبی شود و دنیا به کام آبی ها شود.استقلال البته باید دو بازی آخرش را ببرد و امیدوار باشد تا پرسپولیس مقابل شمس آذر یا مس رفسنجان که حریفان چغری هم هستند امتیاز از دست بدهد و در آنصورت آنها صدرنشین خواهند شد.باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه ای خواهان حضور حداکثری هواداران در ورزشگاه شد تا با حمایت آنها از سد حرف سیرجانی خود عبور کند. گل گهر حال وروز خوشی ندارد و در 5 بازی آخرش سه مساوی و دو باخت را متحمل شده و اکنون با 36 امتیاز در جدول لیگ هشتم است و شاید بازیکنانش هم انگیزه زیادی برای بازی نداشته باشند دو پله بالا و پایین در جدول لیگ خیلی فرقی به حال بازیکنان این تیم کویر نشین نمی کند و شاید گل گهری ها تمام توان خود را به روی نیمه نهایی جام حذفی می گذارند جایی که 26 خرداد باید در اصفهان به مصاف سپاهان بروند و به این ترتیب استقلال بازی سختی مقابل گل گهر نخواهد داشت. بازی رفت با تساوی یک بر یک تمام شد ولی استقلال فردا شب فقط دنبال برد است. گل گهر تاکنون موفق به شکست استقلال در لیگ نشده حتی زمانی که امیر قلعه نویی سرمربی این تیم بود. آبی پوشان تهرانی قصد دارند با برد در آخرین دیدار خانگی فصل تا لحظه آخر لیگ برتر به قهرمانی امیدوار باشند و شاید هم دست کاپیتان استقلال به جام رسید.#استقلال #لیگ‌برتر

آلومینیوم اراک – سپاهان اصفهان؛ امیدوار به فینالیست شدن!

شاید این بازی در فینال جام حذفی در روز 31 خرداد تکرار شود! هر دو تیم در نیمه نهایی حضور دارند در لیگ هم سپاهان می خواهد فصل را با رتبه سومی تمام کند و بالاتر از تراکتور بایستد بنابراین باید در دو بازی باقیمانده هم پیروز شود یا حداقل نبازد.آلومینیوم 38 امتیازی هم در رده هفتم جدول لیگ است و شانس کمی هم برای رسیدن به رتبه پنجمی جدول دارد. بازی رفت را آلومینیوم یک بر صفر برد و تاکنون سپاهان موفق به شکست آلومینیوم نشده که این هم رکوردی منحصر به فرد برای همشهری های امیرکبیر است!

شمس آذر قزوین – پرسپولیس؛ شگفتی سازی غول کش یا ادامه صدرنشینی قرمزها

پرسپولیس با 3 برد متوالی و لغزش استقلال در قائمشهر به صدر جدول لیگ رسید و اکنون فرمان رسیدن به قهرمانی دست خودش است و باید مقابل شمس اذر و مس رفسنجان پیروز شود اما هیچ کدام از این دو بازی ساده نیست! شمس اذر که لقب غول کش لیگ برتر بیست و سوم را از آن خود کرده می خواهد شگفتی سازی هایش را تا پایان لیگ ادامه بدهد. در بازی رفت هم شاگردان سعید دقیقی حریف سختکوشی بودند و پرسپولیس 2 بر یک این تیم را شکست داد.سعید دقیقی انگیزه های زیادی برای شکست دادن پرسپولیس دارد و در صفحه شخصی خود در مورد این بازی نوشت: به امید روزی که فقط و فقط یک استان تمام عیار برای یک قزوین بمیرد. نه آبی و نه قرمز و فقط قلبش برای حال خوب مردمان قزوین بتپد. شمس آذر - پرسپولیس: فقط یک رنگ و فقط سبز.برخی بازیکنان شمس اذر هم می گویند مقابل پرسپولیس فقط سه امتیاز را می خواهند و به دنبال برد هستند نه مساوی!به این ترتیب مشخص است که پرسپولیس در قزوین بازی بسیار دشواری خواهد داشت.بازیکنان پرسپولیس اگر مثل نیمه اول مقابل استقلال خوزستان در میدان باشند در آنصورت ممکن است خواب قهرمانی از سر سرخپوشان بپرد زیرا بازگشت مقابل تیم شمس آذر مثل استقلال خوزستان نیست! بنابراین پرسپولیس در این بازی همانقدر که باید دنبال گلزنی باشد باید مراقب خط دفاع خود هم باشد زیرا جوانان شمس اذر به دنبال سکویی برای دیده شدن در فوتبال ایران هستند و مسابقه با پرسپولیس بهترین فرصت برای آنهاست.#پرسپولیس

مس رفسنجان – استقلال خوزستان؛ تلاش های آخر آبی پوشان برای بقا

مس رتبه دهمی خود را در لیگ تثبیت کرده و محرم نویدکیا سرمربی تیم هم گفته به احتمال زیاد از این باشگاه جدا خواهد شد و دوست دارد با برد باشگاه را ترک کند. استقلال خوزستان اما در رده پانزدهم جدول است وبرای بقا تلاش می کند این تیم در نیمه اول مقابل پرسپولیس یک تیمی رویایی نشان داد که توانست سه گل به پرسپولیس بزند بنابراین اگر فردا آبی پوشان مثل نیمه اول آن بازی باشد در آنصورت شاید پیروزی در رفسنجان دور از دسترس شان نباشد بازی رفت را هم استقلال خوزستان 2 بر یک برد.

تراکتور تبریز- ملوان انزلی؛جذاب ولی بدون تماشاگر!

نبرد تیم های چهارم و پنجم جدول لیگ دیدنی خواهد بود ، چهارمی تراکتور قطعی شده و این تیم نیم نگاهی به رتبه سوم و جایگاه سپاهان در لیگ برتر دارد ولی ملوان انگار منتظر پایان فصل است این تیم 5 هفته است که رنگ برد را ندیده و فقط 2 امتیاز گرفته است به طوریکه حتی مهدی تارتار هم بعد از باخت خانگی مقابل مس از رفتن صحبت کرد و گفت شاید از ملوان جدا شوم. در تراکتور هم اوضاع خیلی مساعد نیست مالک باشگاه اعلام کرده این تیم را واگذار می کند و حمید مطهری سرمربی تیم هم خیلی از ماندنش در این تیم برای فصل آینده اطمینان خاطر ندارد.این بازی می توانست هیجان انگیزتر باشد اما به دلیل محرومیت تراکتور از حضور هواداران مسابقه در ورزشگاه خالی برگزار خواهد شد. ملوان تلاش می کند رتبه پنجمی خود را از دست ندهد. تراکتور می خواهد سوم شود تا در صورت قهرمانی سپاهان در جام حذفی به لیگ قهرمانان آسیا برسد و چهارمین سهمیه ایران شود. ملوان از سال 95 موفق به شکست تراکتور نشده است و بازی رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

ذوب آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان ؛ آخرین تلاش ها برای بقای برزیل ایران!

ذوب آهن قرعه عجیبی دارد و در اواخر لیگ با تیم های قعرنشین روبه رو می شود این تیم هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان شکست خورد و این تیم را به بقا بسیار امیدوار کرد و حالا مقابل تیم قعرنشین نفت آبادان به میدان می رود تیمی که بخت اندکی برای بقا دارد و حتی فراز کمالوند سرمربی تیم گفته در صورت سقوط فصل آینده هم در کنار نفت آبادان خواهد بود. تنها شانس نفت این است که ذوبی ها هم انگیزه زیادی برای بازی و بردن ندارند! تیمی که با 36امتیاز در رده نهم جدول روزگار می گذارندو منتظر پایان لیگ است! در بازی رفت ذوب آهن پیروز شد.

#لیگ برتر بیست و سوم #استقلال #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها